Online check thuiswerkplek (preventief)

.

Hoe is de werksituatie bij uw medewerkers thuis? Ze werken opeens veel vanuit huis. Soms op gekke, onconventionele plekken onder ongunstige omstandigheden. 
Hebben uw medewerkers goede thuiswerkplekken gecreëerd? Hoe bewegen zij zich door de dag heen? Is er een gezonde balans? Welke creatieve oplossingen kunnen we bedenken voor knellende situaties?

. 

Voor wie?

Iedereen die thuiswerkt met een beeldscherm (inclusief scherm van laptop, tablet, smartphone).

.

Effect?

Voorkomen en verminderen van fysieke klachten zoals lage rugklachten en RSI.

.

Aanpak?

Voorbereiding

  • De medewerker ontvangt vooraf de volgende documenten:
    – Instructie en praktische tips voor gezond beeldschermwerken vanuit huis.
    – Vragenlijst om de risico’s te beoordelen en om de medewerker alvast bewust(er) te maken van de eigen werkwijze.
  • De medewerker stuurt enkele foto’s & filmpjes waarop duidelijk te zien is hoe hij/zij thuis werkt.
  • De bedrijfsoefentherapeut analyseert het beeldmateriaal t.a.v. werkhoudingen, bewegingstechnieken en werkplekinrichting(en).

.

E-consult met Bedrijfsoefentherapeut (1 uur)

  • Zijn er vragen? Fysieke klachten?
  • Bespreken van bevindingen n.a.v. de vragenlijst;
  • Informeren over analyse werkwijze n.a.v. het beeldmateriaal (foto’s & film);
  • Bewust maken van een goede werkhouding;
  • Voorlichting en advies geven over gezonde werkwijze en bewegingstechnieken;
  • Eenvoudige hulpmiddelen inzetten om de werkplekinrichting te verbeteren;
  • Aanvullende ergonomische adviezen voor de thuiswerkplek;
  • Stilstaan bij ontspanning en voldoende beweging.

..

.

Rapportage

De werkgever en medewerker ontvangen een beknopt verslag met de belangrijkste instructies en adviezen op een rijtje.

.

Tarief?

Een preventief online check thuiswerkplek kan ik u aanbieden voor € 160,00 (BTW vrijgesteld).

. 

Extra opties?

  • Evaluatie- & adviesgesprekken met opdrachtgever en/of leidinggevende tussendoor en na afloop van meerdere preventieve checks.
  • Follow-up na 1 – 12 maanden met de medewerker. Voor evaluatie, opfrissen, borgen en ruimte voor nieuwe vragen.